Cena za nejlepší režii
V kategorii nejlepší režie se porota rozhodla ocenit íránského režiséra filmu Semínko posvátného fíkovníku Mohammada Rasoulofa, za koncentrovanou režii a důležitý politický čin. Porotu zaujal trpělivý a důkladný rozbor rodinných vazeb a způsob jakým se přirozeně prolíná se skutečnými událostmi. Postavy jsou psychologicky mnohovrstevnaté a zároveň fungují jako archetypy odrážející současnou íránskou společnost. Filmu se tak daří nenuceným způsobem akcentovat důležité morální otázky, kterými dovede oslovit diváky napříč kulturami nebo náboženským vyznáním.
Nejlepší film
V kategorii nejlepší film se porota rozhodla ocenit Nalezeno v překladu režiséra Hong Sang-sooa. Minimalistický styl, dlouhé záběry a přirozené dialogy nechávají diváka hluboce se ponořit do dění filmu, které syrově a s humorem zpracovává poetiku všednosti. Ze které vyvstávají subtilní emocionální prožitky postav a existenciální hloubka. Postavy působí velmi autenticky, což v divákovi, v kombinaci s minimalistickým vizuálním stylem a dlouhými záběry, vyvolává dojem, že nesleduje film, ale skutečný život.
Cena za nejlepší herecký výkon
V kategorii nejlepší herecký výkon se porota rozhodla ocenit norskou herečku Theu Lambrechts Vaulen, z dramatu Armand. Porotu zaujalo její civilní herectví, jímž dokázala přesně vystihnout postavu začínající učitelky Sunny, která je podobně jako divák vtažena do konfliktní situace rodičů dvou znesvářených chlapců. Právě schopnost nechat diváka se napojit na svoji postavu je klíčový a mnohdy přehlížený aspekt herectví, který začínající norská herečka zvládla v komplexním pojetí realistických emocí, jemného humoru a dostatečného sebenadhledu. Přejeme Thee Lambrechts Vaulen mnoho dalších podobně mnohorozměrných rolí ve filmu i na divadle a zdravíme do fotogenického Norska.
Speciální cena poroty
Speciální cena poroty náleží animovanému snímku Gintse Zilbalodise, Kočičí odysea, který klade důraz na pospolitost, přátelství a nekompromisnost přírody. Díky observačně laděnému způsobu zpracování zvířat, působí film až přirozeným dojmem. Absence dialogů a přehnané antropomorfizace tento dojem jen umocňují. Film nás zaujal pro svou zdánlivou jednoduchost a stručnost pojednávající o základních lidských hodnotách bez snahy se divákům přehnaně zavděčit.
Cena za nejlepší scénář
Kategorii nejlepší scénář udělujeme filmu Vincent musí zemřít za schopnost vytvořit nepředvídatelný, avšak koherentní svět, který z individuálního dramatu tragického rozměru organicky přerůstá v celospolečenskou reflexi aktuálních problémů vzrůstajícího násilí, paranoii a rizika ohrožení vedoucího k izolaci. Porota dále ocenila schopnost nenásledovat pouze tragický úděl hrdiny, ale hledat z něj východiska a nebát se sevřenou dramaturgickou stavbu věrnou žánrovým konvencím odlehčit absurdním humorem.